Para ti *


[ Marcas II - 2005 ]
[ Fotografias de .j. ]


I have waited for you,
waited for spring and summer to decay
into Fall,
for autumn to die away soon
so that from here -afar- I would see you at last.
How you and a small, cold apple
in your warm hand,
how fields of grass around you
white from hoarfrost,
begin to expand into eternities.

[ Sirkka Turkka,
poeta finlandesa,
in Not you, not the rain,
traduzido por Seija Paddon ]


Para a I., vizinha do lado,
um asterisco apertado de saudades:
*
O dia 11 de Abril é teu.

posted by .j. @ 10:18 da tarde,

2 Comments:

At 11:27 da manhã, Blogger hfm said...

N?o conhecia e gostei.

 
At 7:35 da tarde, Blogger IB said...

:d mim muito feliz! mim quase chorar! mim portar mal e n dar notícias! mim má mim má! mas mim escrever brevemente! mim prometer! :P

 

Enviar um comentário

<< Home